A videojátékok panteonjában kevés név cseng olyan ismerősen és bír akkora kulturális jelentőséggel, mint a Tomb Raider sorozat és annak főhőse, Lara Croft. Az 1996-os debütálása óta a széria számtalan kalandra vitte a játékosokat. Rejtélyes sírokat, ősi civilizációkat és lélegzetelállító helyszíneket fedezhettünk fel. Ez az írás az egész Tomb Raider szériát tekinti át. Bemutatja annak különböző korszakait, játékmenetbeli evolúcióját és Lara Croft felejthetetlen karakterének fejlődését.
A kezdetek: A Core Design és az első felfedezések (1996-2003)
A kilencvenes évek közepén a brit Core Design csapata forradalmasította a 3D-s akció-kaland műfaját. Megszületett egy új ikon.
Az eredeti Tomb Raider és forradalmi játékmenete
Az 1996-ban megjelent első Tomb Raider lenyűgözte a világot. Lara Croft, a vakmerő brit régésznő, azonnal a játékosok kedvencévé vált. A játék innovatív 3D-s grafikája, komplex pályatervezése és a felfedezésre, valamint logikai feladványokra épülő játékmenete úttörőnek számított. A tank-kontrollos irányítás ma már nehézkesnek tűnhet. Akkoriban azonban ez volt a norma.
A klasszikus részek jellemzői
A sikert követően sorra érkeztek a folytatások. A Tomb Raider II (1997) több akciót és változatosabb helyszíneket hozott. Lara új mozdulatokat és fegyvereket kapott. A Tomb Raider III (1998) nagyobb, nyitottabb pályákkal és némileg nonlineáris játékmenettel kísérletezett. A The Last Revelation (1999) visszatért a szűkebb, egyiptomi környezethez. Sötétebb tónusú történetet mesélt el. A Chronicles (2000) Lara múltjának epizódjait dolgozta fel. Ez a korszak azonban már a fáradás jeleit mutatta.
The Angel of Darkness és a korszak lezárása
A Tomb Raider: The Angel of Darkness (2003) egy ambiciózus, de problémás fejlesztés eredménye lett. Új irányítást, lopakodós elemeket és egy sötétebb, modernebb történetet ígért. Sajnos a játék tele volt technikai hibákkal. A kritikusok és a rajongók is csalódottan fogadták. Ez a rész jelentette a Core Design által fémjelzett korszak végét. A franchise jövője bizonytalanná vált.
Újragondolás és megújulás: A Crystal Dynamics első korszaka (2006-2008)
A jogokat átvevő Crystal Dynamics új életet lehelt a sorozatba. Céljuk Lara Croft modernizálása és a játékmenet frissítése volt.
Tomb Raider: Legend és Lara Croft modernizálása
A Tomb Raider: Legend (2006) egyértelmű sikert aratott. Lara Croft új, áramvonalasabb külsőt és személyiséget kapott. Az irányítás sokkal gördülékenyebbé vált. Új eszközök, mint a mágneses csáklya, színesítették a játékmenetet. A történet ismét a klasszikus kalandokra fókuszált. A fizika és a grafika jelentős fejlődésen ment keresztül.
Tomb Raider: Anniversary, a klasszikus új köntösben
A Tomb Raider: Anniversary (2007) az eredeti, 1996-os játék teljes körű újrafeldolgozása volt. A Legend motorját használva modernizálta a klasszikus pályákat és rejtvényeket. Megtartotta az eredeti hangulatot, de friss játékélményt kínált. Ez a rész tisztelgés volt a sorozat gyökerei előtt.
Tomb Raider: Underworld és a trilógia lezárása
A Tomb Raider: Underworld (2008) zárta le a Crystal Dynamics első trilógiáját. A játék tovább finomította a Legendben bevezetett mechanikákat. Nagyobb, nyitottabb területeket kínált. A grafika a következő generációs konzolok képességeit is kihasználta. Lara kalandjai itt mitológiai mélységekbe vezettek. A történet lezárta a korábban megkezdett cselekményszálakat.
A túlélő születése: A modern reboot trilógia (2013-2018)
A Crystal Dynamics egy újabb, merészebb újragondolás mellett döntött. Céljuk egy fiatalabb, tapasztalatlanabb Lara Croft bemutatása volt.
Tomb Raider (2013): Lara Croft nyers és emberi eredettörténete
A Tomb Raider (2013) egy sötétebb, realisztikusabb tónusú eredettörténetet mesélt el. A fiatal Lara egy hajótörést követően egy ismeretlen szigeten találja magát. Itt kell megküzdenie a túlélésért és felfedeznie belső erejét. A játékmenet nyitottabb világú központokra, fejlődési rendszerre és nyers, brutális harcokra épült. Nagy hangsúlyt kapott a túlélés és a karakterfejlődés.
Rise of the Tomb Raider: Fejlődés és nagyobb kihívások
A Rise of the Tomb Raider (2015) folytatta a megkezdett utat. Lara itt már egy tapasztaltabb, de még mindig formálódó kalandorként jelenik meg. A játék nagyobb, összetettebb pályákat és több opcionális sírkamrát kínált. A kraftolási rendszer és a képességfa tovább mélyült. A történet egy ősi, halhatatlanságot ígérő ereklye körül forgott.
Shadow of the Tomb Raider: Lara sötétebb oldala és a trilógia csúcspontja
A Shadow of the Tomb Raider (2018), melyet az Eidos Montréal fejlesztett, lezárta a túlélő-trilógiát. Lara itt a dzsungel mélyén néz szembe a Trinity nevű szervezettel. A játék sötétebb témákat feszegetett. Nagyobb hangsúlyt fektetett a lopakodásra és a környezeti rejtvényekre. Lara karakterének morális dilemmái kerültek előtérbe. Ez a rész méltó lezárása volt a modern érának.
Lara Croft ikonikus alakja: Fejlődés és kulturális hatás
Lara Croft a videojáték-történelem egyik legismertebb és legbefolyásosabb karaktere. Kezdetben egy eltúlzott, szexszimbólumként ábrázolt figura volt. Az évek során azonban karaktere jelentős fejlődésen ment keresztül. A Crystal Dynamics törekvése volt, hogy egy összetettebb, emberibb Larát mutassanak be. A modern reboot trilógia ezt a célt teljesítette ki. Lara Croft kulturális hatása vitathatatlan. Inspirációt adott nők és férfiak számára egyaránt. Fontos szerepet játszott a női főhősök elfogadottságának növelésében.
A játékmenet alapkövei: Felfedezés, rejtvények és akció
A Tomb Raider sorozat játékmenetének mindig is három fő pillére volt. A felfedezés során ősi romokat, egzotikus helyszíneket és rejtett sírkamrákat kutathattunk fel. A logikai és ügyességi rejtvények megoldása elengedhetetlen volt a továbbjutáshoz. Ezek gyakran komplex mechanizmusokból és környezeti elemekből álltak. Az akció és a harc szintén fontos szerepet kapott. Kezdetben Lara ikonikus két pisztolya volt a fő fegyver. Később ez a repertoár jelentősen bővült, például az íjjal a modern részekben. A platformer elemek, az ugrálás és a mászás mindig is központiak maradtak.
Technológiai innovációk és művészeti irányzatok a sorozatban
A Tomb Raider sorozat mindig is igyekezett kihasználni az aktuális technológiai lehetőségeket. Az első rész 3D-s grafikája forradalmi volt. A későbbi részek egyre részletesebb karaktermodelleket és lenyűgöző környezeteket vonultattak fel. A fizika, a fény-árnyék hatások és az animációk folyamatosan fejlődtek. A pályatervezés mindig is a sorozat egyik erőssége volt. Ötvözte a lineáris és a nyitottabb szakaszokat. A zene és a hanghatások nagyban hozzájárultak az egyes részek egyedi atmoszférájához. Nathan McCree, Troels Folmann és Jason Graves zeneszerzők munkái emlékezetesek.
Mellékágak és transzmédia megjelenések
A fő Tomb Raider játékok mellett számos mellékág és adaptáció is született. Az izometrikus nézetű Lara Croft and the Guardian of Light (2010) és a Lara Croft and the Temple of Osiris (2014) kooperatív játékélményt kínáltak. Számos mobiljáték is megjelent az évek során. A franchise kiterjedt a könyvek, képregények és mozifilmek világára is. Angelina Jolie és Alicia Vikander is megformálta Lara Croftot a filmvásznon. Ezek a transzmédia megjelenések tovább növelték a sorozat ismertségét.
A Tomb Raider sorozat fogadtatása és öröksége
A Tomb Raider sorozat története során átélt sikereket és nehezebb időszakokat is. Az első részek hatalmas népszerűségnek örvendtek. A Core Design későbbi játékai azonban már kevésbé voltak sikeresek. A Crystal Dynamics által végrehajtott újraindítások új lendületet adtak a szériának. Mind a Legend-korszak, mind a túlélő-trilógia pozitív kritikai fogadtatásban részesült. A sorozat több mint 88 millió eladott példánnyal büszkélkedhet. Ez az egyik legsikeresebb videojáték-franchise a világon. Öröksége a kalandjátékok műfajának formálásában és Lara Croft ikonikus karakterében rejlik. A jövőbeli tervek, mint az Unreal Engine 5-tel készülő új rész, azt mutatják, hogy Lara Croft kalandjai még sokáig folytatódni fognak.
GÉPIGÉNY:
Tomb Raider (1996)
Lara Croft első, forradalmi kalandja itt kezdődött.
Minimum Gépigény (eredeti DOS/Windows kiadás):
- Operációs rendszer: MS-DOS 5.0 vagy Windows 95
- Processzor: Intel Pentium 60 MHz
- Memória (RAM): 8 MB (DOS) / 16 MB (Windows 95)
- Videokártya: SVGA videokártya (DirectX kompatibilis Windows alatt)
- DirectX: DirectX 2.0 vagy újabb (Windows 95 esetén)
- Merevlemez (HDD): Körülbelül 20-30 MB szabad hely
Megjegyzés: Ezek a korai játékok gyakran futtathatók modern rendszereken emulátorok (pl. DOSBox) vagy digitális áruházak (pl. GOG, Steam) által biztosított kompatibilis verziók segítségével, amelyeknek eltérő lehet a modern rendszerre vonatkozó „csomagolt” igénye.
Tomb Raider II (1997)
Lara kalandjai Kínában és Velencében folytatódtak.
Minimum Gépigény:
- Operációs rendszer: Windows 95
- Processzor: Intel Pentium 90 MHz (133 MHz ajánlott)
- Memória (RAM): 16 MB
- Videokártya: DirectX 5.0 kompatibilis videokártya, 4MB VRAM
- DirectX: DirectX 5.0
- Merevlemez (HDD): Körülbelül 100-200 MB szabad hely
Tomb Raider III: Adventures of Lara Croft (1998)
Lara Indiától a Déli-sarkig egzotikus helyszíneken kutatott.
Minimum Gépigény:
- Operációs rendszer: Windows 95/98
- Processzor: Intel Pentium 133 MHz (166 MHz ajánlott)
- Memória (RAM): 16 MB (32 MB ajánlott)
- Videokártya: DirectX 6.0 kompatibilis 3D gyorsítókártya, 4MB VRAM
- DirectX: DirectX 6.0
- Merevlemez (HDD): Körülbelül 150-250 MB szabad hely
Tomb Raider: The Last Revelation (1999)
Egyiptomban játszódó, sötétebb tónusú kaland volt.
Minimum Gépigény:
- Operációs rendszer: Windows 95/98
- Processzor: Intel Pentium II 266 MHz vagy AMD K6-2 300 MHz
- Memória (RAM): 16 MB (XP/Vista alatt több ajánlott a stabil futáshoz)
- Videokártya: DirectX 6.1 kompatibilis 3D gyorsítókártya, 4MB VRAM
- DirectX: DirectX 6.1
- Merevlemez (HDD): Körülbelül 300 MB szabad hely
Tomb Raider: Chronicles (2000)
Lara múltjának különböző epizódjait mutatta be.
Minimum Gépigény:
- Operációs rendszer: Windows 95/98/ME
- Processzor: Intel Pentium II 300 MHz
- Memória (RAM): 32 MB (64 MB ajánlott)
- Videokártya: DirectX 7.0 kompatibilis 3D gyorsítókártya, 8MB VRAM
- DirectX: DirectX 7.0
- Merevlemez (HDD): Körülbelül 300 MB szabad hely
Tomb Raider: The Angel of Darkness (2003)
Egy új irányt kereső, de problémás rész volt Párizsban.
Minimum Gépigény:
- Operációs rendszer: Windows 98/ME/2000/XP
- Processzor: Intel Pentium III 1.0 GHz vagy AMD Athlon 1.0 GHz
- Memória (RAM): 128 MB (256 MB ajánlott)
- Videokártya: 64 MB, DirectX 9.0b kompatibilis (NVIDIA GeForce 3 Ti / ATI Radeon 9000)
- DirectX: DirectX 9.0b
- Merevlemez (HDD): 2 GB szabad hely
Tomb Raider: Legend (2006)
A Crystal Dynamics első, sikeres újraindítása volt.
Minimum Gépigény:
- Operációs rendszer: Windows 2000/XP
- Processzor: Intel Pentium III 1.4 GHz vagy AMD Athlon XP 1500+
- Memória (RAM): 256 MB (XP) / 512 MB (2000)
- Videokártya: 64 MB, DirectX 9.0c kompatibilis, TnL támogatással (NVIDIA GeForce 3 Ti / ATI Radeon 9000 series)
- DirectX: DirectX 9.0c
- Merevlemez (HDD): 9.9 GB szabad hely
Ajánlott Gépigény:
- Processzor: Intel Pentium 4 3.0 GHz vagy AMD Athlon 64 3000+
- Memória (RAM): 1 GB
- Videokártya: 256 MB, DirectX 9.0c kompatibilis (NVIDIA GeForce 6800 GT / ATI Radeon X800XT)
- Merevlemez (HDD): 9.9 GB szabad hely
Tomb Raider: Anniversary (2007)
Az első Tomb Raider játék modern újragondolása.
Minimum Gépigény:
- Operációs rendszer: Windows 2000/XP/Vista
- Processzor: Intel Pentium III 1.4 GHz vagy AMD Athlon XP 1500+
- Memória (RAM): 256 MB (XP) / 512 MB (Vista)
- Videokártya: 64 MB, DirectX 9.0c kompatibilis, TnL támogatással (NVIDIA GeForce 3Ti / ATI Radeon 9 series)
- DirectX: DirectX 9.0c
- Merevlemez (HDD): 4 GB szabad hely
Ajánlott Gépigény:
- Processzor: Intel Pentium 4 3.0 GHz vagy AMD Athlon 64 3000+
- Memória (RAM): 1 GB
- Videokártya: 256 MB, DirectX 9.0c kompatibilis (NVIDIA GeForce 6800GT / ATI Radeon X1600XT)
- Merevlemez (HDD): 4 GB szabad hely
Tomb Raider: Underworld (2008)
Lezárta a Legend-korszak trilógiáját, mélytengeri kalandokkal.
Minimum Gépigény:
- Operációs rendszer: Windows XP/Vista
- Processzor: Intel Pentium 4 3.0 GHz vagy AMD Athlon 64 2.8 GHz
- Memória (RAM): 1 GB (XP) / 2 GB (Vista)
- Videokártya: 128 MB, DirectX 9.0c kompatibilis, Pixel Shader 3.0 (NVIDIA GeForce 6800GS / ATI Radeon X1300XT)
- DirectX: DirectX 9.0c
- Merevlemez (HDD): 8 GB szabad hely
Ajánlott Gépigény:
- Processzor: Intel Core 2 Duo 2.2 GHz vagy AMD Athlon 64 X2 4400+
- Memória (RAM): 2 GB
- Videokártya: 256 MB, DirectX 9.0c kompatibilis, Pixel Shader 3.0 (NVIDIA GeForce 9800GTX / ATI Radeon HD4800)
- Merevlemez (HDD): 8 GB szabad hely
Tomb Raider (2013)
Lara Croft nyers és emberközeli eredettörténete.
Minimum Gépigény:
- Operációs rendszer: Windows XP (SP3) / Vista / 7 / 8 (32 és 64 bites)
- Processzor: AMD Athlon64 X2 2.1 GHz (4050+) vagy Intel Core2 Duo 1.86 GHz (E6300)
- Memória (RAM): 1 GB (XP) / 2 GB (Vista/7/8)
- Videokártya: 512 MB, DirectX 9 kompatibilis (AMD Radeon HD 2600 XT / NVIDIA GeForce 8600)
- DirectX: DirectX 9.0c
- Merevlemez (HDD): 12 GB szabad hely
Ajánlott Gépigény:
- Processzor: AMD Phenom II X4 955 vagy Intel Core i5-750
- Memória (RAM): 4 GB
- Videokártya: 1GB, DirectX 11 kompatibilis (AMD Radeon HD 5870 / NVIDIA GeForce GTX 480)
- DirectX: DirectX 11
- Merevlemez (HDD): 12 GB szabad hely
Rise of the Tomb Raider (2015/2016 PC)
Lara Szibériában kutatott egy ősi titok után.
Minimum Gépigény:
- Operációs rendszer: Windows 7 (64-bites)
- Processzor: Intel Core i3-2100 vagy AMD megfelelője
- Memória (RAM): 6 GB
- Videokártya: NVIDIA GeForce GTX 650 (2GB) / AMD Radeon HD 7770 (2GB)
- DirectX: DirectX 11
- Merevlemez (HDD): 25 GB szabad hely
Ajánlott Gépigény:
- Processzor: Intel Core i7-3770K
- Memória (RAM): 8 GB
- Videokártya: NVIDIA GeForce GTX 970 / AMD Radeon R9 290X
- DirectX: DirectX 11
- Merevlemez (HDD): 25 GB szabad hely
Shadow of the Tomb Raider (2018)
A túlélő-trilógia befejező része a dzsungel mélyén.
Minimum Gépigény (720p, alacsony beállítások):
- Operációs rendszer: Windows 7 (64-bites)
- Processzor: Intel Core i3-3220 vagy AMD megfelelője
- Memória (RAM): 8 GB
- Videokártya: NVIDIA GeForce GTX 660 / GTX 1050 vagy AMD Radeon HD 7770
- DirectX: DirectX 11
- Merevlemez (HDD): 40 GB szabad hely
Ajánlott Gépigény (1080p, magas beállítások):
- Processzor: Intel Core i7 4770K 3.40 GHz vagy AMD Ryzen 5 1600 3.20 GHz
- Memória (RAM): 16 GB
- Videokártya: NVIDIA GeForce GTX 1060 (6GB) vagy AMD Radeon RX 480 (8GB)
- DirectX: DirectX 12
- Merevlemez (HDD): 40 GB szabad hely
Ahogy az Assassin’s Creed sorozatnál, itt is fontos megjegyezni, hogy ezek az adatok az eredeti PC-s megjelenésekre vonatkoznak. Mindig érdemes ellenőrizni a játékok hivatalos áruházi oldalait a legfrissebb és legpontosabb gépigényekért, különösen, ha újabb kiadásokat vagy csomagokat vásárolsz. Rendben, itt vannak a Tomb Raider sorozat főbb részeinek PC-s gépigényei, egyesével részletezve. Kérlek, vedd figyelembe, hogy ezek a megjelenéskori, eredeti kiadásokra vonatkozó adatok. A később kiadott „Definitive Edition”, „Remastered” vagy frissített verziók gépigénye eltérhet. A korai játékok esetében az eredeti operációs rendszerekre vonatkozó igényeket tüntetem fel.
Tomb Raider (1996)
Az első kaland, amely bemutatta Lara Croftot a világnak.
Minimum Gépigény:
- Operációs rendszer: MS-DOS 6.0 / Windows 95
- Processzor: Pentium 60 MHz
- Memória (RAM): 8 MB
- Videokártya: SVGA VESA 2.0 kompatibilis
- Merevlemez (HDD): Kb. 20-100 MB szabad hely (verziótól függően)
- Hangkártya: Sound Blaster kompatibilis
Tomb Raider II (1997)
Lara Kína és Velence egzotikus tájain kalandozott.
Minimum Gépigény (Steam verzió alapján, amely későbbi):
- Operációs rendszer: Windows XP / Vista / 7
- Processzor: 1.8 GHz processzor
- Memória (RAM): 512 MB
- Videokártya: DirectX 9 kompatibilis 3D grafikus kártya
- DirectX: 9.0
- Merevlemez (HDD): 2 GB szabad hely
(Az eredeti 1997-es kiadásnak ennél jóval alacsonyabb volt a gépigénye, hasonló az első részéhez, Pentium 133MHz, 16MB RAM körüli értékekkel.)
Tomb Raider III (1998)
Lara India, Nevada, a Csendes-óceán déli része és London mélyére utazott.
Minimum Gépigény (Steam verzió alapján):
- Operációs rendszer: Windows XP / Vista / 7
- Processzor: 1.8 GHz processzor
- Memória (RAM): 512 MB
- Videokártya: DirectX 9 kompatibilis 3D grafikus kártya
- DirectX: 9.0
- Merevlemez (HDD): 2 GB szabad hely
(Az eredeti 1998-as kiadás gépigénye szintén alacsonyabb volt, Pentium 166MHz, 16-32MB RAM környékén.)
Tomb Raider: The Last Revelation (1999)
Egyiptom rejtélyes sírkamráiban játszódott ez a sötétebb tónusú epizód.
Minimum Gépigény (Steam verzió alapján):
- Operációs rendszer: Windows XP / Vista / 7
- Processzor: 1.8 GHz processzor
- Memória (RAM): 512 MB
- Videokártya: DirectX 7 kompatibilis 3D grafikus kártya
- DirectX: 9.0
- Merevlemez (HDD): 2 GB szabad hely
(Az eredeti 1999-es kiadás gépigénye: Pentium II 266 MHz, 16MB RAM, 4MB videokártya.)
Tomb Raider: Chronicles (2000)
Lara múltjának különböző epizódjait elevenítette fel ez a rész.
Minimum Gépigény (Steam verzió alapján):
- Operációs rendszer: Windows XP / Vista / 7
- Processzor: 1.8 GHz processzor
- Memória (RAM): 512 MB
- Videokártya: DirectX 7 kompatibilis 3D grafikus kártya
- DirectX: 9.0
- Merevlemez (HDD): 2 GB szabad hely
(Az eredeti 2000-es kiadás gépigénye hasonló volt a The Last Revelation-höz.)
Tomb Raider: The Angel of Darkness (2003)
Egy új, sötétebb irányt próbált venni a sorozat, vegyes fogadtatással.
Minimum Gépigény (Steam verzió alapján):
- Operációs rendszer: Windows XP / Vista / 7
- Processzor: 1.8 GHz processzor
- Memória (RAM): 512 MB
- Videokártya: DirectX 9.0c kompatibilis 3D grafikus kártya
- DirectX: 9.0c
- Merevlemez (HDD): 2 GB szabad hely
(Az eredeti 2003-as kiadás: Pentium III 500MHz, 128MB RAM, 32MB DirectX 9 videokártya.)
Tomb Raider: Legend (2006)
A Crystal Dynamics első játéka, amely új életet lehelt a sorozatba.
Minimum Gépigény:
- Operációs rendszer: Windows 2000 / XP
- Processzor: Pentium 3 1.0 GHz vagy Athlon XP megfelelője
- Memória (RAM): 256 MB
- Videokártya: 64 MB, 100% DirectX 9.0c kompatibilis 3D kártya TnL támogatással (GeForce 3Ti / Radeon 9 series)
- DirectX: 9.0c
- Merevlemez (HDD): 9.9 GB szabad hely
Ajánlott Gépigény:
- Processzor: Pentium 4 2.0 GHz vagy Athlon XP megfelelője
- Memória (RAM): 512 MB
- Videokártya: 256 MB, 100% DirectX 9.0c kompatibilis 3D kártya (NVIDIA GeForce 5900 / ATI Radeon 9800XT)
- Merevlemez (HDD): 9.9 GB szabad hely
Tomb Raider: Anniversary (2007)
Az első Tomb Raider játék modern újragondolása a Legend motorjával.
Minimum Gépigény:
- Operációs rendszer: Windows 2000 / XP / Vista
- Processzor: Pentium 3 1.4 GHz vagy Athlon XP 1500+
- Memória (RAM): 256 MB (XP/2000) / 512 MB (Vista)
- Videokártya: 64 MB, 100% DirectX 9.0c kompatibilis 3D kártya TnL támogatással (GeForce 3Ti / Radeon 9 series)
- DirectX: 9.0c
- Merevlemez (HDD): 4 GB szabad hely
Ajánlott Gépigény:
- Processzor: Pentium 4 3.0 GHz vagy Athlon 64 3000+
- Memória (RAM): 1 GB
- Videokártya: 64 MB, 100% DirectX 9.0c kompatibilis 3D kártya Pixel Shader 2.0 támogatással (GeForce 6000 series / Radeon X series)
- Merevlemez (HDD): 4 GB szabad hely
Tomb Raider: Underworld (2008)
Lezárta a Crystal Dynamics első trilógiáját, mély mitológiai vizekre evezve.
Minimum Gépigény:
- Operációs rendszer: Windows XP (SP2) / Vista
- Processzor: Intel Pentium 4 3.0 GHz vagy AMD Athlon 2.5 GHz
- Memória (RAM): 1 GB (XP) / 2 GB (Vista)
- Videokártya: NVIDIA GeForce 6800GT / ATI Radeon 1800XT (Shader Model 3.0)
- DirectX: 9.0c
- Merevlemez (HDD): 8 GB szabad hely
Ajánlott Gépigény:
- Processzor: Intel Core 2 Duo 2.2 GHz vagy AMD Athlon 64 X2 4400+
- Memória (RAM): 2 GB
- Videokártya: NVIDIA GeForce 9800 GTX / ATI Radeon HD 4800
- Merevlemez (HDD): 8 GB szabad hely
Tomb Raider (2013)
Lara Croft nyers és emberi eredettörténete, a túlélésért folytatott küzdelemmel.
Minimum Gépigény:
- Operációs rendszer: Windows XP (SP3) / Vista / 7 / 8
- Processzor: Dual core CPU: AMD Athlon64 X2 2.1 GHz (4050+) vagy Intel Core2 Duo 1.86 GHz (E6300)
- Memória (RAM): 1 GB (XP) / 2 GB (Vista/7/8)
- Videokártya: DirectX 9 grafikus kártya 512 MB VRAM-mal: AMD Radeon HD 2600 XT vagy NVIDIA GeForce 8600
- DirectX: 9.0c
- Merevlemez (HDD): 12 GB szabad hely
Ajánlott Gépigény:
- Processzor: Quad core CPU: AMD Phenom II X4 955 vagy Intel Core i5-750
- Memória (RAM): 4 GB
- Videokártya: DirectX 11 grafikus kártya 1 GB VRAM-mal: AMD Radeon HD 5870 vagy NVIDIA GeForce GTX 480
- DirectX: 11
- Merevlemez (HDD): 12 GB szabad hely
Rise of the Tomb Raider (2016 PC)
Lara Szibéria fagyos tájain kutatott egy ősi ereklye után.
Minimum Gépigény:
- Operációs rendszer: Windows 7 (64-bites)
- Processzor: Intel Core i3-2100 vagy AMD megfelelője
- Memória (RAM): 6 GB
- Videokártya: NVIDIA GeForce GTX 650 (2GB) vagy AMD Radeon HD 7770 (2GB)
- DirectX: 11
- Merevlemez (HDD): 25 GB szabad hely
Ajánlott Gépigény:
- Processzor: Intel Core i7-3770K
- Memória (RAM): 8 GB
- Videokártya: NVIDIA GeForce GTX 970 vagy NVIDIA GeForce GTX 980Ti (2560×1440 felbontáshoz)
- DirectX: 11
- Merevlemez (HDD): 25 GB szabad hely
Shadow of the Tomb Raider (2018)
A túlélő-trilógia befejező része, amely a dzsungel mélyére és sötétebb témákhoz vezetett.
Minimum Gépigény:
- Operációs rendszer: Windows 7 (64-bites)
- Processzor: Intel Core i3-3220 vagy AMD megfelelője
- Memória (RAM): 8 GB
- Videokártya: NVIDIA GeForce GTX 660 / GTX 1050 vagy AMD Radeon HD 7770
- DirectX: 11
- Merevlemez (HDD): 40 GB szabad hely
Ajánlott Gépigény:
- Operációs rendszer: Windows 10 (64-bites)
- Processzor: Intel Core i7 4770K 3.40 GHz vagy AMD Ryzen 5 1600 3.20 GHz
- Memória (RAM): 16 GB
- Videokártya: NVIDIA GeForce GTX 1060 (6GB) vagy AMD Radeon RX 480 (8GB)
- DirectX: 12
- Merevlemez (HDD): 40 GB szabad hely
Mint mindig, ezek az adatok iránymutatásként szolgálnak. A játékélményt befolyásolhatják az illesztőprogramok, a háttérben futó alkalmazások és egyéb tényezők. A legfrissebb információkért mindig érdemes a játék hivatalos áruházi oldalait (pl. Steam, Epic Games Store) ellenőrizni.
Leave a Reply