A videojáték-rajongók és különösen a The Witcher univerzum kedvelői lélegzetvisszafojtva figyelik a CD Projekt Red következő nagyszabású projektjének alakulását. A 2022-ben bejelentett új Witcher saga, amely az Unreal Engine 5 motorral készül, most egy lenyűgöző technikai bemutatóval adott ízelítőt abból, milyen vizuális élményre számíthatunk. A június 5-én megrendezett State of Unreal 2025 eseményen bemutatott demó nemcsak a motor képességeit demonstrálta, hanem azt is, hogy a fejlesztők milyen technikai színvonalat céloznak meg a PlayStation 5 konzolon.
A Witcher új generációja: Az Unreal Engine 5 ereje és Ciri visszatérése?
A lengyel stúdió korábban már megerősítette, hogy a következő The Witcher játék egy teljesen új történetet mesél majd el, új alapokra helyezve a franchise-t az Unreal Engine 5 használatával. A tavalyi (2024) The Game Awards díjátadón bemutatott első, hangulatos előzetes alapján sokan úgy vélik, hogy az idősebb Ciri kaphat központi szerepet az új kalandokban. Bár a történetről és a pontos játékmenetbeli részletekről továbbra is mélyen hallgatnak a fejlesztők, a mostani State of Unreal 2025 eseményen egy rövid, de annál beszédesebb technikai gameplay részletet láthattunk. Aki a teljes, körülbelül másfél órás előadásra kíváncsi, annak érdemes visszanéznie a közvetítést; a Witcher szegmens nagyjából a 30. perc környékén kezdődött.
Technikai bravúr PlayStation 5 konzolon: Sugárkövetés és stabil 60 képkocka/másodperc
A bemutatott build, amely a fejlesztés egy korai, de látványos állapotát tükrözte, a technikai részletek iránt érdeklődők számára is tartogatott csemegéket. Kiderült ugyanis, hogy a demonstráció egy alap PlayStation 5 konzolon futott. Mindezt bekapcsolt ray-tracing (sugárkövetés) mellett, stabil 60 képkocka/másodperces (fps) teljesítménnyel. Ez rendkívül ígéretesnek tűnik, hiszen a ray-tracing egy erőforrás-igényes technológia. A 60 fps pedig a folyamatos, akadásmentes játékélmény záloga. Természetesen a fejlesztők hangsúlyozták, hogy a bemutatott verzió egy végletekig optimalizált build volt. Azonban ez is jól mutatja a célkitűzéseket és az Unreal Engine 5-ben rejlő potenciált a konzolos platformon.
Mit láthattunk a bemutatóban? Vizuális előrelépés és a Witcher világának újragondolt atmoszférája
Bár a közzétett videórészlet elsősorban a technikai képességekre fókuszált, és nem árult el sokat a történetről vagy a játékmenetről, a látványvilág önmagáért beszélt. Az Unreal Engine 5 lehetővé teszi a rendkívül részletgazdag környezetek, a valósághű fény- és árnyékhatások, valamint a kidolgozott karaktermodellek megalkotását. A látványvilág alapján egy sötétebb, még immerzívebb Witcher-élményre számíthatunk. A bemutatott jelenetekben a természet ábrázolása, a textúrák minősége és az atmoszférikus effektek mind azt sugallják, hogy a CD Projekt Red ismételten a vizuális megjelenítés határait feszegeti. A technikai bemutató egyértelműen pozitív visszhangot váltott ki.
A fejlesztők és a közösség várakozásai: Új kalandok egy ismert, de megújult univerzumban
Ez a rövid technikai ízelítő tovább fokozta a várakozásokat a teljes kiadás iránt. A rajongók kíváncsian várják, hogy a CD Projekt Red hogyan építi tovább a The Witcher gazdag világát. Az Unreal Engine 5-re való átállás új lehetőségeket és egyben kihívásokat is jelent a fejlesztők számára. Lehetővé teszi komplexebb játékmechanikák és egy még részletesebb, élőnek tűnő világ megalkotását. Ugyanakkor egy ilyen népszerű franchise folytatása mindig nagy felelősséggel jár. A közösség elvárásai magasak.
Az új Witcher-játék helye a sorozatban és a jövőbeli tervek: Egy új saga kezdete
A CD Projekt Red korábban már egyértelművé tette, hogy a következő Witcher játék egy új saga kezdetét jelenti. Nem Geralt történetének közvetlen folytatása lesz. Ez lehetőséget ad új karakterek, helyszínek és konfliktusok bemutatására. Miközben tiszteletben tartja Andrzej Sapkowski eredeti műveinek világát. Az Unreal Engine 5 választása technológiai szempontból is egy új korszakot jelez a stúdió számára. Ez a motor iparági sztenderdnek számít. Széles körű eszközöket és támogatást kínál a fejlesztőknek.
Összegzés: Lenyűgöző ízelítő a következő Witcher-élményből, amely magasra teszi a lécet
A State of Unreal 2025 eseményen bemutatott Witcher játékmenet részlet egy rendkívül ígéretes betekintést nyújtott a készülő játék technikai színvonalába. A CD Projekt Red és az Unreal Engine 5 párosa lenyűgöző vizuális élményt ígér. A PlayStation 5-ön demonstrált teljesítmény – ray-tracing mellett futó 60 fps – pedig bizakodásra ad okot a konzolos játékosok számára is. Bár a teljes játékra még várnunk kell, ez a technikai bemutató egyértelműen megerősítette, hogy a következő The Witcher (új saga) kaland az évtized egyik legjobban várt címe lehet. A rajongók türelmét most újabb adag kíváncsisággal és reménnyel töltötték fel a fejlesztők.
Leave a Reply